شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آموزش خواندن

بازی درمانی، مداخله بهنگامی است که به وسیله بازی که همان کار کودک است انجام می گیرد.

آموزش خواندن

۴ بازديد
بر خلاف تصور برخی افراد ، یادگیری خواندن یک فرآیند طبیعی نیست که به تنهایی اتفاق بیفتد، این فرایند یک موضوع پیچیده است که نیاز به آموزش صحیح مهارت ها و راهبردهای مختلف برای شناخت رابطه بین حروف و صداها و واج شناسی دارد.


درست است که به عنوان والدین پرمشغله ممکن است هنوز اقدامی عملی برای آموزش خواندن به کودک انجام نداده باشید، اما خبر خوب این است که اگر چه خواندن به خودی خود یک فرایند پیچیده است اما مراحل انجام شده برای ایجاد مهارت ها نسبتاً ساده هستند و شما می توانید متناسب با سبک زندگی که دارید مهارت های خواندن در کودک خود را تقویت نموده و از آنها لذت ببرید.



این فعالیت ها ساده و به زمان کمی نیاز دارند و مهارت های صوتی و رمزگشایی ضروری را در کودک ایجاد می کنند به طوری که به کودک کمک می کند تا یاد بگیرد چگونه کلمات را به صدا تبدیل کند.surprised


با کتاب خواندن برای کودکان نه تنها به او یاد می دهید که چگونه کلمات را به زبان بیاورد بلکه مهارت های کلیدی درکی را نیز در او ایجاد می کنید و پرورش می دهید و با این کار دایره لغات او را نیز افزایش می دهید و از همه مهمتر عشق به خواندن را در او ایجاد می کنید.این کار بهترین کاری است که می‌توانید برای کمک به کودک خود هنگام یادگیری خواندن انجام دهید.


به طور مثال می توانید از کتاب خواندن و یا استفاده از فلش کارت های تصویری شروع کنیدو از کودک بخواهید که آنها را تکرار کند. یادتان باشد در این مرحله علاقمند کردن و تشویق کودک واجب است و موجب علاقمندی او می گردد و لذت خواندن را درک می کند.
ادامه دارد ...cool
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.